Використання діджитал-інструментів в ОТГ

Використання діджитал-інструментів в ОТГ. Матриця цифрової комунікації.


Сьогодні існують тисячі вебсайтів, десятки соціальних мереж і месенджерів. Як серед такого вибору знайти оптимальний варіант використання діджитал комунікації в громаді? Відповідь доволі проста: потрібно чітко визначити свою цільову аудиторію та найефективніші канали комунікації з нею.

Сайт громади виконує функцію офіційного джерела інформації та формує базу даних про громаду. Цільова аудиторія сайту — це активна частина мешканців громади, а саме: політики, активісти, журналісти, управлінці й туристи. Саме ці категорії людей будуть найбільше користуватись інформацією з сайту.

Цільова аудиторія Facebook більша. Адже, окрім активістів і політиків, фейсбук переважно читають інші працевлаштовані мешканці віком від 25-ти років. Тобто Facebook постарішав. Молодь більше вільного часу приділяє Instagram. Тому публічна сторінка громади у Facebook допоможе налагодити комунікацію зі значною аудиторією мешканців віком 25+, а Instagram посилить зв’язок із активною молоддю віком 13+.

Месенджери — найшвидший спосіб інформування мешканців про події в громаді. Але, щоб визначити яким саме месенджером варто користуватися, необхідно дослідити, який саме додаток популярний у регіоні. Viber, Telegram чи Facebook Messenger це можна зробити за допомогою опитування громадян.

У схемі нижче наведені дані про те, які інструменти найкраще підходять для різних цільових аудиторій.


Ефективність роботи з діджитал-інструментами зростає, якщо планувати публікацію контенту. Використання контент-плану в роботі з сайтом і соціальними мережами дозволить систематизувати роботу та забезпечити якісне охоплення. Адже, знаючи що цікавить вашу цільову аудиторію, ви зможете вчасно та якісно сформувати необхідний контент.

Нижче ви бачите приклад того, як можна оформлювати контент-план. 


Переглянути збільшене зображення (відкриється у новомі вікні)

Дослідивши цільову аудиторію кожного з діджитал-інструментів, які ви плануєте використовувати для інформування, можна досягти якісної комунікації з мешканцями й ефективного висвітлення діяльності влади. Контент-план полегшить і систематизує роботу фахівців, а результат буде чітко виражений охопленням і відгуками.

Діджитал-інструменти комунікації — це сучасні канали спілкування з мешканцями, уміле використання яких сформує довіру між владою та громадою.